De Werkgroep Communicatie van WijZijnMaasniel kan u helpen om meer aandacht te genereren voor uw activiteit of evenement.
Zo kunnen wij uw bericht verspreiden via o.a. de volgende media:
- op de website van WijZijnMaasniel;
- in de maandelijkse Neel-Mail nieuwsbrief;
- op onze Facebookpagina;
- op onze Twitterpagina;
- daarnaast nemen we uw activiteit op in de “Maasnielder agenda”. Deze hangt op verschillende plaatsen in Maasniel en is ook op deze website te vinden.
U stuurt een mailbericht naar communicatie@wijzijnmaasniel.nl en vermeldt hierin:
- uw tekstbericht;
- uw afbeelding;
- de gewenste publicatiedatum ;
- diverse media waarin uw bericht gepubliceerd wilt hebben.
De verdere distributie van de publicatie verzorgen wij vervolgens voor u.
Voor ons is het belangrijk dat de inwoners van Maasniel tot de doelgroep behoren en er een slechts een beperkt commercieel (reclame) doel is.
Heeft u nog vragen, mail naar ons: communicatie@wijzijnmaasniel.nl Laat eventueel uw telefoonnummer achter, dan mailen of bellen wij u spoedig terug.
Met hartelijke groet,
Werkgroep Communicatie
Denk bij publicaties over uw activiteit o.a. aan de volgende zaken:
Algemeen:
- Stuur een eerste aankondiging van de activiteit tijdig d.w.z. minimaal 6 weken voordat de activiteit plaats vindt.
- Denk ook eventueel na over een bericht/oproep in de laatste dagen voor de activiteit.
- Een verslag met foto’s achteraf is natuurlijk leuk voor de deelnemers aan de activiteit, maar ook voor alle inwoners van Maasniel. Daarnaast is een enthousiast verslag weer een eerste vorm van reclame voor een volgende keer dat de activiteit plaatsvindt.
- Geef aan wanneer het bericht gepubliceerd moet worden.
- Geef aan in welke media (website, facebook, Neel-Mail etc.) het bericht gepubliceerd moet worden.
Tekstueel:
- lever de informatie kort en bondig aan en schrijf in correct Nederlands;
- zorg voor complete informatie; [tip: beantwoord de volgende vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe]
- ontwijk clichés (alle activiteiten zijn UNIEK…) probeer b.v. zelf al het nieuws in het bericht te ontdekken: wat maakt dit onderwerp zo bijzonder? en begin daarmee !!!!!!
- neem bij twijfel contact op met de Werkgroep Communicatie van WijZijnMaasniel om te overleggen over de hoeveelheid tekst;
- een citaat in een bericht is altijd leuk: dat verlevendigt;
- gebruik geen vaktermen en afkortingen, dan is de tekst leesbaar voor iedereen;
- eindig het persbericht met contactgegevens (telefoonnummer, mail, internet);
- schrijf een z.g. “platte tekst” in Word ZONDER OPMAAK.
Afbeeldingen:
- lever bij je artikel een (kleuren)afbeelding aan d.m.v. bijlage bij je e-mailbericht in jpg formaat;
- gebruik bij voorkeur foto’s met weinig mensen erop (3 à 4);
- let er op dat de afbeelding rechtenvrij is zodat geen sprake is van schending van rechten. (Denk aan auteurs-, privacy-, licentierechten etc.);
- door het aanleveren van de afbeelding ga je ermee akkoord dat WijZijnMaasniel deze afbeelding in publicaties voor je activiteit mag gebruiken.